Wanneer je een e-mail autoresponder (automatisch antwoord bij b.v. afwezigheid) wilt aanmaken kun je dit via de onderstaande stappen doen:
- Log in op je DirectAdmin paneel
- De benodigde opties vind je onder het kopje e-mail
Klik op autoresponders. - Het onderstaande scherm verschijnt, er bestaan in het voorbeeld nog geen autoresponders.
- Klik vervolgens op ‘create new autoresponder’ voor het aanmaken van een nieuwe automatische beantwoorder.
Het onderstaande scherm verschijnt nu:
In dit scherm vul je minimaal in:
Responder addres b.v. info@hostinghulp.com
Subject prefix, dit is een woord voor het originele titel b.v. de e-mail heeft als onderwerp:
‘U heeft een tandarts afspraak op maandag 10 augustus om 14:00’ dan zal het antwoord worden van de server ‘Autoreply U heeft een tandarts afspraak op maandag 10 augustus om 14:00′ het woord autoreply kunt u veranderen in iets wat u wilt.
Voer bij responder message het bericht in wat u alle mensen wilt laten weten b.v. ‘Ik ben met vakantie van 1 juli tot 30 augustus, lees je e-mail bij terugkomst’
Eventueel kunt u een kopie laten sturen (Send a CC to:) naar u zelf op een ander e-mail adres zodat u weet dat er mail is binnengekomen. - Klik op create en je autoresponder is aangemaakt.