E-mail autoresponder aanmaken (automatisch beantwoorden)

E-mail autoresponder aanmaken (automatisch beantwoorden)

Wanneer je een e-mail autoresponder (automatisch antwoord bij b.v. afwezigheid) wilt aanmaken kun je dit via de onderstaande stappen doen:

  1. Log in op je DirectAdmin paneel
  2. De benodigde opties vind je onder het kopje e-mail
    Klik op autoresponders.
  3. Het onderstaande scherm verschijnt, er bestaan in het voorbeeld nog geen autoresponders.
  4. Klik vervolgens op ‘create new autoresponder’ voor het aanmaken van een nieuwe automatische beantwoorder.

    Het onderstaande scherm verschijnt nu:
    In dit scherm vul je minimaal in:
    Responder addres b.v. info@hostinghulp.com
    Subject prefix, dit is een woord voor het originele titel b.v. de e-mail heeft als onderwerp:
    ‘U heeft een tandarts afspraak op maandag 10 augustus om 14:00’ dan zal het antwoord worden van de server ‘Autoreply U heeft een tandarts afspraak op maandag 10 augustus om 14:00′ het woord autoreply kunt u veranderen in iets wat u wilt.
    Voer bij responder message het bericht in wat u alle mensen wilt laten weten b.v. ‘Ik ben met vakantie van 1 juli tot 30 augustus, lees je e-mail bij terugkomst’
    Eventueel kunt u een kopie laten sturen (Send a CC to:) naar u zelf op een ander e-mail adres zodat u weet dat er mail is binnengekomen.
  5. Klik op create en je autoresponder is aangemaakt.